میتوان گفت اولین چیزی که مخاطب در طرح کارت ویزیت شما میبیند رنگ آن است و در همین نگاه اول، رنگ کارت ویزیت شما میتواند سیگنالهای متفاوتی به مخاطب ارسال کند. برای جلوگیری از انتخاب اشتباه رنگ و ارسال سیگنالهای اشتباه، میتوانید از روانشناسی رنگ در کارت ویزیت کمک بگیرید اما شاید این کار برایتان زمانبر باشد. پس با ما همراه شوید تا با صرف زمانی کوتاه شما را با روانشناسی رنگ در کارت ویزیت برای انتخاب رنگ کارت ویزیت مناسب با کسب و کارتان راهنمایی کنیم.
از چه رنگی برای کارت ویزیت کسب و کارمان استفاده کنیم؟
در ادامه ما به بررسی پیامهایی که هر رنگ در ویزیت کارت به همراه دارد میپردازیم، ولی توجه به این نکته در سفارش یا طراحی ویزیت کارت اختصاصی خوب است که برای شما الزامی وجود ندارد که رنگ کارت ویزیت را به یک تک رنگ یا ترکیب یک رنگ به همراه سفید محدود کنید. شما میتوانید با رعایت هارمونی و هماهنگی بین رنگها و کمی خلاقیت، به طور همزمان از چند رنگ در کارت ویزیت حرفه ای خود بهرهمند شوید.
نکتهی حائز اهمیت دیگر این است که در انتخاب رنگ کارت ویزیت حتما رنگ لوگویتان را در نظر بگیرید. برای مثال انتخاب کارت ویزیت مشکی با لوگوی سرمهای رنگ به نظر انتخاب هوشمندانهای نمیآید. از بین انواع طرح لایه باز کارت ویزیت ، کارت تبلیغاتی خود را انتخاب کنید و بسته به روانشناسی رنگ ها آن را به سلیقهی خود تغییر دهید
چه رنگی برای کارت ویزیت مناسب است؟
- رنگ سفید در کارت ویزیت
رنگ سفید در کارت ویزیت یکی از انتخابهایی است که میتوانید به راحتی با هر رنگی که برای نوشتههایتان انتخاب میکنید، آن را ست کنید. یک کارت ویزیت سفید رنگ مانند یک بوم نقاشی میماند که دست شما را در انتخاب رنگ سایر آیتمهای یک کارت ویزیت لاکچری و زیبا باز میگذارد. یک کارت ویزیت سفید رنگ میتواند القا کنندهی حس آرامش، امنیت و دورکنندهی استرس باشد. پس میتواند انتخاب هوشمندانهای برای کارت ویزیت پزشکان، دندانپزشکان و به طور کلی هر کارت ویزیت درمانی باشد. همچنین پس زمینهی سفید میتواند برای کارت ویزیت آرایشگاه هم مناسب باشد. اما به خاطر داشته باشید رنگ سفید به علت سادگی آن، نمیتواند دلیل تمایز شما از هم صنفهای شما باشد و جلب توجه چندانی به همراه ندارد.
- رنگ مشکی در کارت ویزیت
نقطهی مقابل رنگ سفید! هرچه رنگ سفید دست شما را در انتخاب رنگ سایر آیتمهای کارت ویزیت باز میگذاشت، رنگ مشکی شما را محدود میکند. در یک کارت ویزیت مشکی رنگ، ضرورت توجه به سادگی چندین برابر میشود. رنگ مشکی در کارت ویزیت میتواند نماد قدرت و جدیت شما در کارتان باشد و به سرعت توجهها را جلب خود کند که برای مثال برای طرح لایه باز کارت ویزیت کافی شاپ میتواند مناسب باشد. در انتخاب رنگهای مکمل مشکی باید بسیار دقت کنید. رنگهای زیادی را میتوان در کنار این رنگ به کار برد مثل قرمز، نقرهای، طلایی، سفید و… اما توجه کنید که هرچه رنگهای بیشتری به رنگ مشکی اضافه کنید، از جدیت رنگ مشکی میکاهید.
- رنگ آبی در کارت ویزیت
کارت ویزیت آبی رنگ میتواند پیام صداقت و امانتداری را به مخاطبان برساند. این رنگ با اشاره به رنگ آسمان و دریا میتواند به مخاطبان حس آرامش و اعتماد را القا کند. هرچه در طیف آبی به سمت آبی روشن پیش برویم، حس آرامش بیشتر شده و هرچه به سمت آبی تیره پیش برویم، تاکید بر جدیت در کار و حرفهای بودن بیشتر میشود. اگر به دنبال کارت ویزیتی هستید که در عین حال که در مخاطبان اعتمادسازی میکند، شما را فردی با اعتماد به نفس بالا و جدی در کارتان معرفی کند، از طیف آبی در طراحی کارت ویزیت ساده خود غافل نشوید. و پس زمینه ی طرح لایه باز کارت ویزیت خود را به این رنگ تغییر دهید.
- رنگ قرمز در کارت ویزیت
استفاده از یک کارت ویزیت قرمز رنگ میتواند نشاندهندهی شهامت و شجاعت باشد و در عین حال حس پویایی و اشتیاق را به همراه دارد. همچنین استفاده از این رنگ در لوگو یا نوشتهها میتواند پویایی و شور و اشتیاق یک برند را نشان دهد. این رنگ میتواند در لحظه توجه زیادی را جلب خود کند. رنگ قرمز نیز مانند رنگ سفید میتواند به راحتی با سایر رنگها ترکیب شود و هارمونی چشمنوازی ایجاد کند. همچنین این رنگ میتواند پس زمینهی خوبی برای کارت ویزیت فست فود یا کارت ویزیت رستوران باشد.
از جنبهای دیگر از رنگ قرمز به عنوان موقعیتهای استرسزا و بحران یاد میشود. پس برای کارت های تبلیغاتی به مانند کارت ویزیت بنگاه مشاور املاک این رنگ مناسب نیست. سعی کنید با انتخاب رنگ مکمل مناسب برای رنگ قرمز، در طراحی کارت ویزیت شیک خود پیام استرس را کمرنگ کنید.
- رنگ سبز در کارت ویزیت
رنگ سبز به دلیل ارتباطش با طبیعت، القا کنندهی حس سرزندگی، شادابی، امنیت، رشد و سلامتی است. استفاده از رنگ سبز در نمونه طرح های کارت ویزیت شخصی مثلا مشاوره روانشناسی با پیام کمک به مخاطب برای بهبود و پیشرفت فردی میتواند انتخاب هوشمندانهای باشد. همچنین این رنگ میتواند مناسب مشاغلی باشد که با طبیعت سروکار دارند مانند باغبانی، حفاظت از محیط زیست و … .
- رنگ نارنجی در طراحی ویزیت کارت
رنگ نارنجی سرشار از انرژی مثبت است و پیام ماجراجویی و انگیزشی دارد. همچنین میتواند نشاندهندهی اعتماد به نفس و خوشحالی باشد. یک کارت ویزیت نارنجی رنگ نه تنها بسیار مرکز توجه است بلکه میتواند مخاطبان را به وجد بیاورد! از رنگ نارنجی در کارت ویزیت میتوانید برای انواع کارت ویزیت ها برای مثال کارت ویزیت اسباب بازی فروشی استفاده کنید.
- رنگ فیروزه ای در کارت ویزیت
رنگ فیروزهای نماد تفکر، ارتباط، صداقت و تعهد است و میتواند استرس و اضطراب را از افراد دور کند. همچنین این رنگ افکار مثبت و روحیه را به مخاطبان القا میکند. این رنگ میتواند برای کسب و کارهای مرتبط با فناوری و تکنولوژی جدید، کارت ویزیت وکیل و نمونه ویزیت کارت های ورزشی مثل یوگا و مدیتیشن مناسب باشد.
- رنگ خاکستری در کارت ویزیت
رنگ خاکستری رنگی خنثی است و میتوان با ترکیب این رنگ با یک رنگ مناسب با کسب وکار، به کارت ویزیت هوشمندانه ای دست یافت. برای مثال در کارت ویزیت موبایل فروشی از رنگ خاکستری در پس زمینه و از گجتهای هوشمند با رنگ روشن استفاده کرد. البته در استفاده از این رنگ باید محافظهکارانه رفتار کرد زیرا استفاده از طیف و طراحی نادرست با استفاده از این رنگ میتواند پیام عدم اطمینان، افسردگی و کمبود انرژی را القا کند.
- رنگ بنفش در کارت ویزیت
رنگ بنفش نشاندهندهی اعتبار، مهارت، حقیقت و آگاهی معنوی است. در طول تاریخ نیز لباسهای بنفش رنگ توسط افراد ثروتمند و قدرتمند استفاده میشده است. یک کارت ویزیت بنفش رنگ میتواند حس قدرت و مهارت شما در حوزه کسب و کارتان را به مخاطبان القا کند. شاید مناسبترین رنگ در کارت ویزیت لوازم آرایشی همین رنگ بنفش باشد.
- رنگ صورتی در کارت ویزیت
برعکس اینکه به نظر میرسد رنگ صورتی رنگ دخترانهای است، انتخاب طیف مناسب صورتی میتواند حس سرزندگی و گرمی و صمیمیت را به مخاطبان القا کند. همچنین میتوان از جنبهی زنانه بودن این رنگ بهره برد و از آن در کسب و کارهای مرتبط با خانمها استفاده کرد مثل کارت ویزیت سالن زیبایی یا لوازم آرایش، لباسهای زنانه، و… .
- رنگ طلایی در کارت ویزیت
رنگ طلایی نماد ارزش و ارزشمندی است و همچنین نشاندهندهی ثروت، تجمل و لوکس بودن است. کارت ویزیت لاکچری طلایی رنگ نمیتواند برای همهی کسب و کارها مناسب باشد و بیشتر مناسب محصولات و خدمات گران قیمت و لوکس است برای مثال این رنگ میتواند مناسب ویزیت کارت تالار پذیرایی و مراسمها، طراحی دکوراسیون و کارت ویزیت طلا فروشی باشد.
- رنگ نقره ای در کارت ویزیت
رنگ نقرهای نماد مدرنیته و تکنولوژی است و میتواند رنگ مکمل خیلی خوبی با سایر رنگها باشد. علیالخصوص در ترکیب این رنگ با رنگ خاکستری هارمونی چشمنوازی به وجود میآید که خنثی بودن رنگ خاکستری را نیز از بین برده و ظاهر جذابی ایجاد میکند. کارت ویزیت نقره ای رنگ میتواند مناسب کارت ویزیت آتلیه عکاسی باشد.
در انتخاب رنگ کارت ویزیت خود باید نهایت دقت را داشته باشید، اینکه کارت تبلیغاتی شما که معرف شماست یک ویزیت کارت ارزان باشد یا حتی رایگان اصلا مهم نیست. با رعایت روانشناسی رنگ ها در کارت های ویزیت خود کسب و کار خود را رونق بخشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی در قسمت کامنتها آن را مطرح کنید.
منبع: printpeppermint
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.