روانشناسی انتخاب رنگ در کارت ویزیت visitcardpsd.ir

می‌­توان گفت اولین چیزی که مخاطب در طرح کارت ویزیت شما می‌­بیند رنگ آن است و در همین نگاه اول، رنگ کارت ویزیت شما می­تواند سیگنال‌­های متفاوتی به مخاطب ارسال کند. برای جلوگیری از انتخاب اشتباه رنگ و ارسال سیگنال­‌های اشتباه، می­‌توانید از روانشناسی رنگ در کارت ویزیت کمک بگیرید اما شاید این کار برایتان زمانبر باشد. پس با ما همراه شوید تا با صرف زمانی کوتاه شما را با روانشناسی رنگ در کارت ویزیت برای انتخاب رنگ کارت ویزیت مناسب با کسب و کارتان راهنمایی کنیم.

از چه رنگی برای کارت ویزیت کسب و کارمان استفاده کنیم؟

در ادامه ما به بررسی پیام­‌هایی که هر رنگ در ویزیت کارت به همراه دارد می‌­پردازیم، ولی توجه به این نکته در سفارش یا طراحی ویزیت کارت اختصاصی خوب است که برای شما الزامی وجود ندارد که رنگ کارت ویزیت را به یک تک رنگ یا ترکیب یک رنگ به همراه سفید محدود کنید. شما می­‌توانید با رعایت هارمونی و هماهنگی بین رنگ­‌ها و کمی خلاقیت، به طور همزمان از چند رنگ در کارت ویزیت حرفه ای خود بهره‌­مند شوید.

نکته­‌ی حائز اهمیت دیگر این است که در انتخاب رنگ کارت ویزیت حتما رنگ لوگویتان را در نظر بگیرید. برای مثال انتخاب کارت ویزیت مشکی با لوگوی سرمه‌­ای رنگ به نظر انتخاب هوشمندانه­‌ای نمی­‌آید. از بین انواع طرح لایه باز کارت ویزیت ، کارت تبلیغاتی خود را انتخاب کنید و بسته به روانشناسی رنگ ها آن را به سلیقه‌ی خود تغییر دهید

چه رنگی برای کارت ویزیت مناسب است؟

  • رنگ سفید در کارت ویزیت

رنگ سفید در کارت ویزیت یکی از انتخاب‌هایی است که می‌­توانید به راحتی با هر رنگی که برای نوشته­‌هایتان انتخاب می­‌کنید، آن را ست کنید. یک کارت ویزیت سفید رنگ مانند یک بوم نقاشی می‌­ماند که دست شما را در انتخاب رنگ سایر آیتم‌­های یک کارت ویزیت لاکچری و زیبا باز می­‌گذارد. یک کارت ویزیت سفید رنگ می­‌تواند القا کننده­‌ی حس آرامش، امنیت و دورکننده­‌ی استرس باشد. پس می‌­تواند انتخاب هوشمندانه­‌ای برای کارت ویزیت پزشکان، دندان­پزشکان و به طور کلی هر کارت ویزیت درمانی باشد. همچنین پس زمینه‌ی سفید می‌تواند برای کارت ویزیت آرایشگاه هم مناسب باشد. اما به خاطر داشته باشید رنگ سفید به علت سادگی آن، نمی‌­تواند دلیل تمایز شما از هم صنف‌های شما باشد و جلب توجه چندانی به همراه ندارد.

  • رنگ مشکی در کارت ویزیت

نقطه‌­ی مقابل رنگ سفید! هرچه رنگ سفید دست شما را در انتخاب رنگ سایر آیتم‌­های کارت ویزیت باز می‌گذاشت، رنگ مشکی شما را محدود می­‌کند. در یک کارت ویزیت مشکی رنگ، ضرورت توجه به سادگی چندین برابر می­شود. رنگ مشکی در کارت ویزیت می­‌تواند نماد قدرت و جدیت شما در کارتان باشد و به سرعت توجه­‌ها را جلب خود کند که برای مثال برای طرح لایه باز کارت ویزیت کافی شاپ می‌تواند مناسب باشد. در انتخاب رنگ­‌های مکمل مشکی باید بسیار دقت کنید. رنگ­های زیادی را می­توان در کنار این رنگ به کار برد مثل قرمز، نقره­ای، طلایی، سفید و… اما توجه کنید که هرچه رنگ­‌های بیشتری به رنگ مشکی اضافه کنید، از جدیت رنگ مشکی می­‌کاهید.

  • رنگ آبی در کارت ویزیت

کارت ویزیت آبی رنگ می‌­تواند پیام صداقت و امانت­داری را به مخاطبان برساند. این رنگ با اشاره به رنگ آسمان و دریا می‌تواند به مخاطبان حس آرامش و اعتماد را القا کند. هرچه در طیف آبی به سمت آبی روشن پیش برویم، حس آرامش بیشتر شده و هرچه به سمت آبی تیره پیش برویم، تاکید بر جدیت در کار و حرف‌ه­ای بودن بیشتر می­‌شود. اگر به دنبال کارت ویزیتی هستید که در عین حال که در مخاطبان اعتمادسازی می­کند، شما را فردی با اعتماد به نفس بالا و جدی در کارتان معرفی کند، از طیف آبی در طراحی کارت ویزیت ساده خود غافل نشوید. و پس زمینه‌ ی طرح لایه باز کارت ویزیت خود را به این رنگ تغییر دهید.

  • رنگ قرمز در کارت ویزیت

استفاده از یک کارت ویزیت قرمز رنگ می‌­تواند نشان­‌دهنده­‌ی شهامت و شجاعت باشد و در عین حال حس پویایی و اشتیاق را به همراه دارد. همچنین استفاده از این رنگ در لوگو یا نوشته‌­ها می‌­تواند پویایی و شور و اشتیاق یک برند را نشان دهد. این رنگ می‌­تواند در لحظه توجه زیادی را جلب خود کند. رنگ قرمز نیز مانند رنگ سفید می­تواند به راحتی با سایر رنگ­‌ها ترکیب شود و هارمونی چشم‌­نوازی ایجاد کند. همچنین این رنگ می‌تواند پس زمینه‌ی خوبی برای کارت ویزیت فست فود یا کارت ویزیت رستوران باشد.

از جنبه‌­ای دیگر از رنگ قرمز به عنوان موقعیت­‌های استرس‌­زا و بحران یاد می‌­شود. پس برای کارت های تبلیغاتی به مانند کارت ویزیت بنگاه مشاور املاک این رنگ مناسب نیست. سعی کنید با انتخاب رنگ مکمل مناسب برای رنگ قرمز، در طراحی کارت ویزیت شیک خود پیام استرس را کمرنگ کنید.

  • رنگ سبز در کارت ویزیت

رنگ سبز به دلیل ارتباطش با طبیعت، القا کننده­‌ی حس سرزندگی، شادابی، امنیت، رشد و سلامتی است. استفاده از رنگ سبز در نمونه طرح های کارت ویزیت شخصی مثلا مشاوره روانشناسی با پیام کمک به مخاطب برای بهبود و پیشرفت فردی می­تواند انتخاب هوشمندانه‌­ای باشد. همچنین این رنگ می­تواند مناسب مشاغلی باشد که با طبیعت سروکار دارند مانند باغبانی، حفاظت از محیط زیست و … .

  • رنگ نارنجی در طراحی ویزیت کارت

رنگ نارنجی سرشار از انرژی مثبت است و پیام ماجراجویی و انگیزشی دارد. همچنین می­‌تواند نشان­‌دهنده­‌ی اعتماد به نفس و خوشحالی باشد. یک کارت ویزیت نارنجی رنگ نه تنها بسیار مرکز توجه است بلکه می­تواند مخاطبان را به وجد بیاورد! از رنگ نارنجی در کارت ویزیت می‌توانید برای انواع کارت ویزیت ها برای مثال کارت ویزیت اسباب بازی فروشی استفاده کنید.

  • رنگ فیروزه ­ای در کارت ویزیت

رنگ فیروزه­‌ای نماد تفکر، ارتباط، صداقت و تعهد است و می­‌تواند استرس و اضطراب را از افراد دور کند. همچنین این رنگ افکار مثبت و روحیه را به مخاطبان القا می­کند. این رنگ می‌­تواند برای کسب و کارهای مرتبط با فناوری و تکنولوژی جدید، کارت ویزیت وکیل و نمونه ویزیت کارت های ورزشی­ مثل یوگا و مدیتیشن مناسب باشد.

  • رنگ خاکستری در کارت ویزیت

رنگ خاکستری رنگی خنثی است و می­توان با ترکیب این رنگ با یک رنگ مناسب با کسب وکار، به کارت ویزیت هوشمندانه ­ای دست یافت. برای مثال در کارت ویزیت موبایل فروشی از رنگ خاکستری در پس زمینه و از گجت‌های هوشمند با رنگ روشن استفاده کرد. البته در استفاده از این رنگ باید محافظه­‌کارانه رفتار کرد زیرا استفاده از طیف و طراحی نادرست با استفاده از این رنگ می­تواند پیام عدم اطمینان، افسردگی و کمبود انرژی را القا کند.

  • رنگ بنفش در کارت ویزیت

رنگ بنفش نشان­‌دهنده‌­ی اعتبار، مهارت، حقیقت و آگاهی معنوی است. در طول تاریخ نیز لباس­‌های بنفش رنگ توسط افراد ثروتمند و قدرتمند استفاده می­شده است. یک کارت ویزیت بنفش رنگ می­تواند حس قدرت و مهارت شما در حوزه کسب و کارتان را به مخاطبان القا کند. شاید مناسب‌ترین رنگ در کارت ویزیت لوازم آرایشی همین رنگ بنفش باشد.

  • رنگ صورتی در کارت ویزیت

برعکس اینکه به نظر می‌ر­سد رنگ صورتی رنگ دخترانه‌­ای است، انتخاب طیف مناسب صورتی می­تواند حس سرزندگی و گرمی و صمیمیت را به مخاطبان القا کند. همچنین می­توان از جنبه‌­ی زنانه بودن این رنگ بهره برد و از آن در کسب و کارهای مرتبط با خانم‌­ها استفاده کرد مثل کارت ویزیت سالن زیبایی یا لوازم آرایش، لباس­‌های زنانه،  و… .

  • رنگ طلایی در کارت ویزیت

رنگ طلایی نماد ارزش و ارزشمندی است و همچنین نشان‌­دهنده­‌ی ثروت، تجمل و لوکس بودن است. کارت ویزیت لاکچری طلایی رنگ نمی‌­تواند برای همه­‌ی کسب و کارها مناسب باشد و بیشتر مناسب محصولات و خدمات گران قیمت و لوکس است برای مثال این رنگ می­تواند مناسب ویزیت کارت تالار پذیرایی و مراسم‌­ها، طراحی دکوراسیون و کارت ویزیت طلا فروشی باشد.

  • رنگ نقره‌ ای در کارت ویزیت

رنگ نقره‌­ای نماد مدرنیته و تکنولوژی است و می­‌تواند رنگ مکمل خیلی خوبی با سایر رنگ­‌ها باشد. علی‌الخصوص در ترکیب این رنگ با رنگ خاکستری هارمونی چشم­‌نوازی به وجود می‌­آید که خنثی بودن رنگ خاکستری را نیز از بین برده و ظاهر جذابی ایجاد می­‌کند. کارت ویزیت نقره ای رنگ می‌تواند مناسب کارت ویزیت آتلیه عکاسی باشد.

در انتخاب رنگ کارت ویزیت خود باید نهایت دقت را داشته باشید، اینکه کارت تبلیغاتی شما که معرف شماست یک ویزیت کارت ارزان باشد یا حتی رایگان اصلا مهم نیست. با رعایت روانشناسی رنگ ها در کارت های ویزیت خود کسب و کار خود را رونق بخشید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی در قسمت کامنت‌ها آن را مطرح کنید.

منبع: printpeppermint

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *