یک کارت ویزیت مناسب و حرفهای میتواند هم به رونق کسب و کار و سودآوری بیشتر فرد کمک کند و هم موجب برندسازی و شناخته شدن هرچه بیشتر نام شما شود. اما این اهداف محقق نمیشود مگر اینکه کارت ویزیت شما به صورت حرفه ای طراحی شده و حاوی نکات کلیدی باشد. یک کارت ویزیت غیرحرفهای نه تنها این اهداف را محقق نخواهد ساخت بلکه ممکن است وفاداری مشتریان شما را هم از بین ببرد زیرا حس غیرحرفهای بودن و نداشتن مهارت کافی را به مشتریان القا میکند. احتمالا از خود پرسیدهاید که چه اطلاعاتی در کارت ویزیت باید گذاشته شود؟ و در کارت ویزیت چه بنویسیم؟
المانهای اصلی یک کارت ویزیت حرفهای چیست؟ چه اطلاعاتی باید در کارت ویزیتمان قرار بگیرد و وجود چه اطلاعاتی اضافی است؟
وجود برخی اطلاعات در کارت ویزیت الزامی و برخی دیگر از اطلاعات، اختیاری و سلیقهای است. در ادامه به معرفی این اطلاعات خواهیم پرداخت.
اطلاعات لازم در کارت ویزیت
- نام برند یا لوگو
مهمترین قسمت کارت ویزیت، نام و لوگوی برند فرد است زیرا اصلیترین هدف یک کارت ویزیت این است که نام شما را در ذهن مشتریان حک کند تا در زمانی که مشتریان به خدمات یا کالای شما نیاز دارند، نام شما به عنوان اولین گزینه مثل یک چراغ در ذهنشان روشن شود. پس نام برند یا لوگوی شما باید به وضوح و خوانا روی کارت ثبت شده باشد و از نظر اندازه نیز بهتر است بزرگتر از سایر نوشتهها باشد.
- اطلاعات تماس و آدرس
کارت ویزیت دو رسالت مهم برعهده دارد. اول ماندگار کردن نام برند شما در ذهنها و دیگری رساندن مشتریان به شماست. با درج آدرس محل کسب و کار و شماره تماستان در کارت ویزیت برای این امکان را فراهم میکنید که با شما ارتباط برقرار کنند.
اگر برند و کسب و کارتان از شعار به خصوصی استفاده میکند که با آن شعار در میان مردم شناخته شدهاید، لازم است این شعار نیز در کارت ویزیتتان قرار داده شود. وجود این شعار، حس صمیمیتی در مخاطبان به وجود میآورد که موجب اطمینان خاطر در آنها میشود.
شاید فقط ثبت نام برند و اطلاعات تماس و نشانی در یک کارت ویزیت کافی نباشد. متن حمایتی متنی است که توضیحی کوتاه در رابطه با اینکه چرا مخاطبان باید با شما در ارتباط باشند، به مخاطبان ارائه میدهد و برای مخاطبان طرح نیاز میکند. شعار تبلیغاتی شما نیز میتواند بخشی از متن حمایتیتان باشد.
در ادامهی بحث چه اطلاعاتی در کارت ویزیت باید گذاشته شود؟ سری به اطلاعات سلیقهای و اختیاری بزنیم.
اطلاعات سلیقهای و اختیاری در کارت ویزیت
- تصویر شما
شما به عنوان موسس یا مدیر کسب و کارتان میتوانید عکسی رسمیای از خودتان را در کارت ویزیتتان قرار دهید. این کار موجب شناخته شدن بیشتر شخص شما خواهد شد. شاید فکر کنید این کار خیلی مرسوم نیست و شاید خیلی حرفهای نباشد. اما میتوانید با سرچی ساده در اینترنت به نمونههای بسیاری از کارت ویزیتهای افراد حرفهای کسب و کارهای بزرگ دست یابید که از این ترفند در کارت ویزیت خود استفاده کردهاند، برای مثال در اینجا از چهره فرد استفاده شده است.
اگر وبسایت فعالی ندارید و وبسایتتان به روزرسانی نمیشود، قرار دادن آدرس وبسایت در کارت ویزیتتان ایدهی خوبی به نظر نمیرسد. اما اگر وبسایتتان زود به زود به روزرسانی میشود و در وبسایت و پیج اینستاگرامتان به صورت آنلاین خدمترسانی میکنید، قرار دادن این اطلاعات در کارت ویزیتتان از نان شب واجبتر خواهد بود! این کار میتواند احتمال وفاداری مشتریانتان را چندین برابر کند زیرا به جای اینکه مشتریان را نزد شما بیاورد، کسب و کار و کل خدمات و محصولات شما را به خانهی مشتریان میبرد و مشتریان میتوانند به راحتی سفارشات خود را ثبت کنند.
همچنین میتوانید به جای اینکه آدرس صفحهی اول وبسایتتان را در کارت قرار دهید، در وبسایتتان یک صفحهی خوشامدگویی طراحی کرده و آدرس این صفحه از وبسایت را در کارت ویزیت قرار دهید. در این صورت مخاطبان با ورود به آدرس سایتتان ابتدا با صفحهی خوشامدگویی مواجه شده و سپس میتوانند به صفحهی اصلی ابتدای وبسایت بروند.
- کروکی آدرس
در صورتی که آدرس محل کسب و کارتان، آدرس سر راستی نباشد و افراد برای پیدا کردن آدرس با مشکل مواجه شوند، قرار دادن تصویر کروکی محل کسب و کارتان در کارت ویزیت، خالی از لطف نخواهد بود. در صورتیکه در کارت ویزیتتان شماره تماسی ثبت نکردهاید، اهمیت وجود آیتم کروکی افزایش مییابد.
- نام شعبهها
در صورتی که کسب و کار شما دارای چندین شعبهست، نوشتن نام سایر شعباتتان روی کارت ویزیتتان میتواند کار مفیدی باشد. دانستن نام سایر شعبات میتواند برای مخاطبان این امکان را فراهم کند که در شهرهای دیگر نیز از خدمات و کالای شما بهرهمند شوند.
کارت ویزیت هر فرد معرف هویت و کسب و کار اوست. معرف خود را حرفهای انتخاب کنید!
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.