مهم‌­ترین ویژگی­‌های کارت ویزیت چیست؟ visitcardpsd.ir

مهم‌­ترین ویژگی­‌های کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت یکی از محدود اشیایی است که با گذشت زمان از اهمیت و نقش آن در کسب و کار کاسته نشده است. کارت ویزیتی که هوشمندانه و با رعایت نکات حرفه‌­ای طراحی و استفاده شود، می­‌تواند به شدت برای توسعه‌­ی کسب و کار فرد مفید باشد. رعایت بعضی نکات اساسی و به نظر پیش پا افتاده می‌­تواند در تاثیرگذاری کارت ویزیتتان بر مخاطبان بسیار حائز اهمیت باشد. اما به راستی مهم‌­ترین ویژگی­‌های کارت ویزیت چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌های کارت ویزیت مشاغل ایرانی در چیست؟

  • ابعاد

هیچ قانونی وجود ندارد که کارت ویزیت شما حتما باید در شکل مستطیل و در ابعاد استاندارد طراحی شده و مانند سایر کارت ویزیت­های موجود در بازار باشد. اتفاقا تغییر در ابعاد یا استفاده از اشکال هندسی جدید در طراحی کارت ویزیت شما موجب خلاقیت و تمایز شما از سایرین شده و حس مثبتی به مخاطبانتان القا خواهد کرد. البته چاپ کارت ویزیت در اشکال هندسی غیر مستطیل و در ابعاد غیرمعمول، هزینه­‌ی بیشتری نسبت به کارت‌­های استاندارد خواهد داشت ولی از نظر متفاوت بودن کارت‌ ویزیتتان، این هزینه ارزشش را دارد.

  • اطلاعات ثابت

تا حد امکان از ثبت اطلاعاتی که از ثابت ماندن آن­ها اطمینان ندارید، در کارت ویزیتتان بپرهیزید. برای مثال، اگر شماره موبایلتان را هرچند وقت یکبار تغییر می‌­دهید، در کارت ویزیتتان از شماره­‌ی ثابت استفاده کنید و شماره موبایلتان را در آن ثبت نکنید. ثبت اطلاعاتی که تغییر خواهند کرد فقط باعث گمراهی و از دست دادن مشتریانتان می­‌شود چرا که از ویژگی­‌های کارت ویزیت خوب، داشتن اطلاعات قابل استناد است.

  • کارت ویزیت؛ نماینده­­‌ی برند شما

از مهم‌ترین ویژگی‌های کارت ویزیت، طراحی رنگی و بصری کارت ویزیت شما باید به گونه­‌ای باشد که در نگاه اول برند شما را در ذهن مشتریان زنده کند. انتخاب یک رنگ به خصوص برای برند و کسب و کار شما از جمله نکات هوشمندانه­‌ای است که رعایت آن موجب حرفه‌­ای­‌تر به نظر آمدن کسب و کار شما می‌­شود. شما می‌­توانید از همین رنگ در طراحی کارت ویزیتتان استفاده کنید و به این طریق افرادی که از طریق تبلیغات با برند شما آشنا هستند، با اولین بار دیدن کارت شما به یاد شما خواهند افتاد.

  • کارت ویزیت؛ معرف هویت شما

افراد ممکن است در کیف پول خود کارت­های ویزیت بسیاری را نگهداری کنند. کارت ویزیت شما باید به گونه­ای طراحی شود که در زمان نیاز به راحتی قابل تشخیص باشد. یعنی باید به راحتی به مخاطب این پیام را برساند که این کارت ویزیت مخصوص چه کسب و کاری است و اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می­شود که نام برندتان نام جدیدی باشد که معنی خاصی داشته باشد و کلمه‌­ی عامیانه­‌ای نباشد. یعنی حتی اگر مخاطب معنای نام برند شما را هم به خاطر نیاورد، با دیدن کارت ویزیتتان باید متوجه شود که این کارت برای شما با فلان کسب و کار است. برای تحقق این هدف، متن حمایتی ر در ویژگی­‌های کارت ویزیت هم می­توانید استفاده کنید.

  • سادگی

مخاطبان شما با اهداف مشخصی به کارت ویزیت شما رجوع می‌­کنند و وجود انبوه اطلاعات می­تواند آن­ها را گیج کند. اطلاعاتی از جمله نام برند و کسب و کار، اطلاعات تماس و آدرس کسب و کارتان، اطلاعات کافی‌­ای است و مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جمله قیمت خدمات و کالاها و… با شما تماس بگیرند. همیشه به یاد داشته باشید کارت ویزیت شما، معرف شماست نه کاتالوگ محصولاتتان.

  • QR کد

از ویژگی­‌های کارت ویزیت، در صورتی که لازم می­‌دانید که اطلاعات مفصلی از جمله دسته‌­بندی خدمات و کالاهایتان، ویژگی­های آن­ها، لیست قیمت و… همراه کارت ویزیتتان در دسترس مخاطبان قرار بگیرد و افراد برای کسب این اطلاعات با شما تماس نگیرند، می­توانید از ثبت یک کد QR در کارت ویزیتتان استفاده کنید که مخاطبان بتوانند با اسکن کردن آن کد توسط تلفن همراهشان، به این اطلاعات دست یابند.

  • خلاقیت

یکی از مواردی که می­‌تواند شما را از سایر رقبایتان متمایز کند، خلاقیت در طراحی کارت ویزیتتان است. کارت ویزیت شما اولین تصویر را از کسب و کار شما در ذهن افراد شکل می­دهد. کسی که تا حالا به محل کسب و کار شما مراجعه‌­ی حضوری نداشته و کارت ویزیت شما را از طریق آشنایان به دست آورده، اولین ذهنیتی که از شما می‌­تواند داشته باشد را از طریق کارت ویزیتتان شکل می­دهد. شما می‌­توانید با طراحی خلاقانه و جدید کارت ویزیتتان، تصویر مثبتی در ذهن مخاطبانتان شکل دهید.

نمونه‌های کارت ویزیت لایه باز بارگزاری شده در وبسایت، به شما در طراحی یک کارت ویزیت شیک برای کسب و کار ایرانی‌تان کمک خواهند کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *