What Information to Put on Your Business Card

یک کارت ویزیت مناسب و حرفه­‌ای می­تواند هم به رونق کسب و کار و سودآوری بیشتر فرد کمک کند و هم موجب برندسازی و شناخته شدن هرچه بیشتر نام شما شود. اما این اهداف محقق نمی‌­شود مگر اینکه کارت ویزیت شما به صورت حرفه­ ای طراحی شده و حاوی نکات کلیدی باشد. یک کارت ویزیت غیرحرفه­‌ای نه تنها این اهداف را محقق نخواهد ساخت بلکه ممکن است وفاداری مشتریان شما را هم از بین ببرد زیرا حس غیرحرفه­‌ای بودن و نداشتن مهارت کافی را به مشتریان القا می­کند. احتمالا از خود پرسیده‌اید که چه اطلاعاتی در کارت ویزیت باید گذاشته شود؟ و در کارت ویزیت چه بنویسیم؟

المان­‌های اصلی یک کارت ویزیت حرفه­‌ای چیست؟ چه اطلاعاتی باید در کارت ویزیتمان قرار بگیرد و وجود چه اطلاعاتی اضافی است؟

وجود برخی اطلاعات در کارت ویزیت الزامی و برخی دیگر از اطلاعات، اختیاری و سلیقه‌­ای است. در ادامه به معرفی این اطلاعات خواهیم پرداخت.

اطلاعات لازم در کارت ویزیت

  • نام برند یا لوگو

مهم­ترین قسمت کارت ویزیت، نام و لوگوی برند فرد است زیرا اصلی­‌ترین هدف یک کارت ویزیت این است که نام شما را در ذهن مشتریان حک کند تا در زمانی که مشتریان به خدمات یا کالای شما نیاز دارند، نام شما به عنوان اولین گزینه مثل یک چراغ در ذهنشان روشن شود. پس نام برند یا لوگوی شما باید به وضوح و خوانا روی کارت ثبت شده باشد و از نظر اندازه نیز بهتر است بزرگتر از سایر نوشته‌­ها باشد.

  • اطلاعات تماس و آدرس

کارت ویزیت دو رسالت مهم برعهده دارد. اول ماندگار کردن نام برند شما در ذهن­‌ها و دیگری رساندن مشتریان به شماست. با درج آدرس محل کسب و کار و شماره تماستان در کارت ویزیت برای این امکان را فراهم می­کنید که با شما ارتباط برقرار کنند.

اگر برند و کسب و کارتان از شعار به خصوصی استفاده می­کند که با آن شعار در میان مردم شناخته شده­‌اید، لازم است این شعار نیز در کارت ویزیتتان قرار داده شود. وجود این شعار، حس صمیمیتی در مخاطبان به وجود می‌آورد که موجب اطمینان خاطر در آن‌­ها می­‌شود.

شاید فقط ثبت نام برند و اطلاعات تماس و نشانی در یک کارت ویزیت کافی نباشد. متن حمایتی متنی است که توضیحی کوتاه در رابطه با اینکه چرا مخاطبان باید با شما در ارتباط باشند، به مخاطبان ارائه می­دهد و برای مخاطبان طرح نیاز می­‌کند. شعار تبلیغاتی شما نیز می­تواند بخشی از متن حمایتیتان باشد.

در ادامه‌ی بحث چه اطلاعاتی در کارت ویزیت باید گذاشته شود؟ سری به اطلاعات سلیقه‌ای و اختیاری بزنیم.

اطلاعات سلیقه‌­ای و اختیاری در کارت ویزیت

  • تصویر شما

شما به عنوان موسس یا مدیر کسب و کارتان می­توانید عکسی رسمی­‌ای از خودتان را در کارت ویزیتتان قرار دهید. این کار موجب شناخته شدن بیشتر شخص شما خواهد شد. شاید فکر کنید این کار خیلی مرسوم نیست و شاید خیلی حرفه‌­ای نباشد. اما می‌­توانید با سرچی ساده در اینترنت به نمونه­‌های بسیاری از کارت ویزیت‌­های افراد حرفه‌­ای کسب و کارهای بزرگ دست یابید که از این ترفند در کارت ویزیت خود استفاده کرده­‌اند، برای مثال در اینجا از چهره فرد استفاده شده است.

اگر وبسایت فعالی ندارید و وبسایتتان به روزرسانی نمی‌­شود، قرار دادن آدرس وبسایت در کارت ویزیتتان ایده­‌ی خوبی به نظر نمی­رسد. اما اگر وبسایتتان زود به زود به روزرسانی می­‌شود و در وبسایت و پیج اینستاگرامتان به صورت آنلاین خدمت­‌رسانی می­کنید، قرار دادن این اطلاعات در کارت ویزیتتان از نان شب واجب­تر خواهد بود! این کار می­‌تواند احتمال وفاداری مشتریانتان را چندین برابر کند زیرا به جای اینکه مشتریان را نزد شما بیاورد، کسب و کار و کل خدمات و محصولات شما را به خانه­‌ی مشتریان می‌­برد و مشتریان می­‌توانند به راحتی سفارشات خود را ثبت کنند.

هم­چنین می‌­توانید به جای اینکه آدرس صفحه­‌ی اول وبسایتتان را در کارت قرار دهید، در وبسایتتان یک صفحه­­‌ی خوشامدگویی طراحی کرده و آدرس این صفحه از وبسایت را در کارت ویزیت قرار دهید. در این صورت مخاطبان با ورود به آدرس سایتتان ابتدا با صفحه­‌ی خوشامدگویی مواجه شده و سپس می‌­توانند به صفحه­‌ی اصلی ابتدای وبسایت بروند.

  • کروکی آدرس

در صورتی که آدرس محل کسب و کارتان، آدرس سر راستی نباشد و افراد برای پیدا کردن آدرس با مشکل مواجه شوند، قرار دادن تصویر کروکی محل کسب و کارتان در کارت ویزیت، خالی از لطف نخواهد بود. در صورتیکه در کارت ویزیتتان شماره تماسی ثبت نکرده­‌اید، اهمیت وجود آیتم کروکی افزایش می­یابد.

  • نام شعبه‌­ها

در صورتی که کسب و کار شما دارای چندین شعبه‌ست، نوشتن نام سایر شعباتتان روی کارت ویزیتتان می­‌تواند کار مفیدی باشد. دانستن نام سایر شعبات می­تواند برای مخاطبان این امکان را فراهم کند که در شهرهای دیگر نیز از خدمات و کالای شما بهره­‌مند شوند.

کارت ویزیت هر فرد معرف هویت و کسب و کار اوست. معرف خود را حرفه‌­ای انتخاب کنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *