نکاتی برای طراحی کارت ویزیت visitcardpsd.ir

یک کارت ویزیت در عین حال که می­تواند برای یک کسب و کار مفید باشد و به سودآوری آن کمک کند، اگر هوشمندانه طراحی نشود می­تواند بی‌­اثر باشد و فقط هزینه­‌ی اضافی به بار بیاورد. امروزه با زیاد شدن تعداد فروشندگان و ارائه‌دهندگان کسب و کار، مخاطبان برای تهیه­‌ی کالا و خدمات مورد نیاز خود با گزینه­‌های زیادی مواجه می­‌شوند. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید، یکی از نقاط تمایز شما با هم صنفی‌هایتان می­‌تواند در طراحی کارت ویزیت شما باشد. یک کارت ویزیت خلاقانه و شیک می­تواند حس اطمینان و حرفه‌­ای بودن در کارتان را به مخاطبان القا کند و باعث شود مخاطبان از بین گزینه‌­های موجود شما را انتخاب کنند. با مقاله‌ی نکاتی برای طراحی کارت ویزیت در خدمت شما هستیم تا در خرید کارت ویزیت بهتر تصمیم بگیرید.

طراحی هوشمندانه‌­ی یک کارت ویزیت شیک به چه صورت است؟

از نظر ما، یک کارت ویزیت زمانی هوشمندانه طراحی شده است که در یک نگاه نظر مخاطب را به خود جلب کرده و باعث شود مخاطب زمان خود را صرف مطالعه‌­ی کارت کند. حال می­خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه می‌توانید چنین ویزیت کارتی طراحی کنید.

همانطور که در مطالب قبلی به این موضوع اشاره شد، هیچ قانون و مقرراتی وجود ندارد که شما را در طراحی کارت ویزیت محدود کند. شما می­‌توانید کارت ویزیتتان را در ابعاد و اشکال هندسی متفاوت از شکل رایج و استاندارد کارت ویزیت، طراحی کنید. اما همانطور که قبلا هم به این نکته اشاره کردیم، چاپ کارت ویزیت در ابعاد غیرمتعارف هزینه­‌ی بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که خلاقیت فقط در طراحی کارت ویزیت در ابعاد و اشکال غیرمتعارف نیست. در این مطلب ما می­خواهیم به شما نکاتی را آموزش دهیم، تا در عین رعایت استانداردهای طراحی کارت ویزیت بتوانید، کارت ویزیتی خلاقانه و جذاب طراحی کنید.

در طراحی یک کارت ویزیت رایگان از دو جهت می­‌توان خلاقیت به خرج داد، یکی جذابیت محتوای متن و دیگری جذابیت ظاهری. برای جذاب شدن محتوای متنی­‌تان می­‌توانید از متن حمایتی جذب­‌کننده یا شعار تبلیغاتی جالب استفاده کنید. توجه داشته باشید که در کارت ویزیتتان نباید از جملات توضیحی خیلی بلند استفاده کنید و تا حد امکان به جای جمله، از اصطلاحات یا ترکیبات چند کلمه‌­ای کوتاه استفاده کنید.

خلاقیت در طراحی ظاهری می­تواند ساده­‌تر از خلاقیت در محتوای متنی کارت ویزیت باشد زیرا در ایجاد جذابیت ظاهری دستتان باز است و به چندین روش می­‌توانید کارتی چشم‌­نواز طراحی کنید که در ادامه به بررسی این نکات و روش‌­ها می­‌پردازیم.

  • رنگ سازمانی داشته باشید

همانطور که در مطالب قبلی نیز به این نکته اشاره شد استفاده از یک رنگ به خصوص در کارت ویزیت و دکوراسیون محل کسب و کار یا حتی در رنگ لوگو و لباس فرم کارکنان می­تواند تاثیر خوبی در شناخته شدن برند شما داشته باشد به طوری‌که مخاطبان با دیدن این رنگ در کارت ویزیتتان یا در تبلیغات و جاهای دیگر، به یاد شما افتاده و توجهشان جلب شود. مهم نیست این رنگ چه رنگی است و هر رنگی را می‌­توانید انتخاب کنید اما انتخاب هوشمندانه­‌تر این است که با مطالعه معنای روانشناسی رنگ­‌ها، بین رنگی که انتخاب می­‌کنید و کسب و کارتان ارتباط وجود داشته باشد.

نکته: حتما این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که در هنگام چاپ ممکن است رنگ شما چند درجه تغییر کند و چیزی که در صفحه رایانه­‌تان می­بینید با چیزی که چاپ می­شود متفاوت باشد. پس بهتر است رنگی که انتخاب می­کنید آنقدر خاص نباشد که در تبلیغات وب و رنگ چاپ شده در کارت ویزیت یا لباس فرم تفاوت رنگی به وجود بیاید.
  • هارمونی رنگ­‌ها

رعایت هارمونی بین رنگ­‌ها در طراحی کارت ویزیت می­تواند به نتیجه­‌ای بسیار چشم‌­نواز ختم شود مخصوصا اگر از ترکیب رنگ‌­های جدید استفاده کنید. برای مثال ترکیب رنگ سفید و مشکی، طوسی و صورتی و… ترکیب رنگ‌­های شناخته شده­‌ای هستند و ممکن است برای مخاطب چندان جالب توجه نباشند ولی برای مثال استفاده از ترکیب رنگی آبی سایمون با زرد خردلی، ترکیبی نیست که همه جا دیده شود و می­تواند مخاطب را کنجکاو کند که با دقت بیشتری کارت ویزیت شما را مطالعه کند. برای پیدا کردن ترکیب رنگ­‌های جدید می­توانید از coolors.co کمک بگیرید.

  • فضای خالی

از مهم‌ترین نکاتی برای طراحی کارت ویزیت می‌توان در نظر گرفت، استفاده از فضاهای سفید و خالی روی کارت ویزیت است. از فضای خالی با نام فضای تنفس نیز یاد می‌­شود و منظور از این اصطلاح این است که با خلوت نگه داشتن فضای کارت و استفاده از فضاهای سفید در کارت به آرامش ذهنی مخاطب کمک کرده و به مخاطب اجازه‌­ی فکر کردن بدهیم. این فضای خالی دقیقا نقش فضای خالی حاشیه‌­ی کتاب­‌ها را دارد. البته فضای خالی را می­توان با رنگ­های بسیار روشن نیز پر کرد. از قالب کارت ویزیت رایگان استفاده کنید!

  • طراحی مسیر دید

شاید باورش سخت باشد ولی شما می­توانید با طراحی عناصر کارت ویزیتتان مشخص کنید که چشم مخاطب اول کدام قسمت را ببیند و سپس به سمت کدام قسمت برود و به عبارتی مسیر نگاه مخاطب را مشخص کنید. این کار با تفاوت در فونت و سایز و محل قرارگیری هر عنصر انجام می‌­شود. اگر کارت ویزیت شما پر از مطالب با سایز و فونت یکسان که کنار هم قرار گرفته­‌اند باشد، مخاطب سردرگم می­‌شود. با طراحی مسیر دید می­‌توانید چشم مخاطب را هدایت کرده و پیامی را که می­خواهید به سادگی به مخاطب منتقل کنید. همچنین دقت به رنگ بک گراند کارت ویزیت نیز می‌تواند در طراحی مسیر دید به شما کمک کند.

  • جنس کارت ویزیت

متفاوت بودن جنس کارت ویزیت با حالت معمول همه کارت ویزیت‌­ها، موجب می‌­­­شود کارت ویزیت شما توجه افراد را به خود جلب کند. برای مثال استفاده از طلق شفاف، تخته چوب نازک، آهنربای ورقه­‌ای و… متناسب با کسب و کار شما، می­‌تواند بسیار خلاقانه باشد. کارت ویزیت ارزان قیمت خیلی توصیه نمی‌شود، چرا که مخاطب بهد از در دست داشتن کارت تبلیغاتی شما ممکن است دید خوبی به شما یا کسب و کارتان نداشته باشد. همچنین گول تبلیغات‌هایی به مانند چاپ کارت ویزیت یک روزه را نخورید.

  • کاربردی بودن

کارت ویزیت‌­ها می­‌توانند علاوه بر وظیفه­‌ی معرفی شما به افراد، وظایف دیگری نیز برعهده داشته باشند. شما می‌­توانید با توجه به کسب و کارتان یک المان یا ابزار مرتبط با صنفتان را انتخاب کرده و کارت ویزیتتان را به گونه­‌ای طراحی کنید که کارآیی داشته باشد. برای مثال کارت ویزیت یک مغازه­‌ی فروش ابزارآلات موسیقی می‌تواند کاربرد پیک یا مضراب را داشته باشد.

برای طراحی کارت ویزیت شیک به هیچ عنوان عجله نکنید، ویزیت کارت PSD با ارائه‌ی انواع طرح‌های لایه باز کارت ویزیت به صورت رایگان، در کنار شما طراحان و صاحبان مشاغل ایرانی خواهد بود. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید از طریق قسمت‌های کامنت زیر همین پست اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *