آموزش سفارشی کردن کارت‌ ویزیت لایه باز visitcardpsd.ir

در این مطلب قصد دارم شما را با نحوه­‌ی ویرایش، شخصی­‌سازی و سفارشی کردن کارت ویزیت لایه باز هایی که به صورت لایه­ باز از سایت دانلود می­کنید، آشنا کنم. شما می‌توانید از بین انواع طرح کارت ویزیت های ارائه شده، یک کارت ویزیت ساده یا یک کارت ویزیت حرفه ای انتخاب کنید و به سلیقه‌ی خود این کارت تبلیغاتی را شخصی سازی نمایید. برای آموزش طراحی کارت ویزیت از صفر تا صد با ادامه‌ی این مقاله‌ی آموزشی همراه باشید.

نرم‌افزارهای مورد نیاز برای شخصی‌سازی کارت ویزیت لایه باز

ابتدا لازم است از نصب بودن نرم­‌افزارهای مورد نیاز برای استفاده از این فایل­‌ها بر روی رایانه­‌ی خود اطمینان حاصل فرمایید. فایل­‌هایی که شما از سایت دانلود می­‌کنید در حالت فشرده و با فرمت PSD هستند. برای استفاده از این فایل­‌ها نیاز است که دو نرم­‌افزار فتوشاپ (Photoshop)  و وین­رر (Winrar) بر روی رایانه­‌ی شما نصب باشد.

آموزش کار با فایل‌های لایه باز کارت ویزیت
نرم‌افزارهای مورد نیاز

شروع شخصی سازی کارت ویزیت

فرض کنیم من به عنوان مالک مشاور املاک فراز، پس از طی مراحل انتخاب مدل و دانلود کارت ویزیت لایه باز از ویزیت کارت PSD، قصد دارم آن را برای شغل خود شخص‌ی­سازی کنم.

ابتدا باید این فایل را با استفاده از نرم‌­افزار وین­رر از حالت فشرده خارج ­کنم. پس از انجام این مرحله، دو فایل غیرفشرده تحت عنوان­های Back و Front با پسوندهای PSD خواهم داشت که تنها قابل استفاده در فتوشاپ هستند. (در بعضی از کارت‌های ویزیت، قسمت رویی و پشت کارت در یک فایل لایه باز قرار داده شده‌اند.)

 سپس، نرم­‌افزار فتوشاپ را باز کرده، گزینه‌­ی open را انتخاب کرده، از پنجره­‌ی باز شده محلی که فایل­‌های کارت ویزیت غیرفشرده در آنجا ذخیره شده است را انتخاب می­‌کنم و گزینه­‌ی open را انتخاب کرده و همانطور که در تصویر زیر می­‌بینید کارت ویزیت لایه باز آماده‌­ی شخصی‌سازی می‌­شود و می‌­توانم انواع تغییرات مورد نظرم را بر روی آن اعمال کنم.

اسکرین شات از فایل لایه باز کارت ویزیت در فتوشاپ
محیط فتوشاپ

تغییر مشخصات کارت ویزیت لایه باز

در سمت راست برنامه­‌ی فتوشاپ، لایه­‌ها و در سمت چپ، ابزار تغییر قرار دارند. در فتوشاپ هر قسمت عکس در یک لایه­‌ی جداگانه این فایل لایه باز کارت ویزیت قرار دارد. در قسمت لایه­‌ها با کلیک بر روی فلش کوچک سمت چپ پوشه‌­ها می­توانید محتویات هر پوشه را ببینید. در صورتی که در لایه­‌های متنی خود با پیغام ارور مواجه شدید به این معناست که فونتی که در این کارت ویزیت به کار برده شده است، بر روی رایانه­ی شما نصب نیست و برای برطرف کردن این مشکل دو راه حل دارید. ابتدا باید بر روی علامت ارور کنار لایه‌­ی متنی دو بار کلیک کنید. پیغامی باز می‌شود. راه­‌حل اول این است که از پیغامی که باز شده، نام فونت را برداشته، دانلود و نصب کنید. راه­‌حل دیگر نیز این است که روی گزینه ok کلیک کنید و با این کار به برنامه­‌ی فتوشاپ اجازه دهید این فونت را با فونت­هایی که روی رایانه­تان نصب است، جایگزین کند.

انتخاب فونت در فایل لایه باز کارت ویزیت
انتخاب فونت کارت ویزیت لایه باز

در قسمت لایه­‌ها، اسم هر لایه به شما نشان می‌­دهد که محتویات آن شامل چیست. البته این آموزش طراحی کارت ویزیت مختص این طرح لایه باز کارت تبلیغاتی است، اما قالب کارت ویزیت رایگان فرق چندانی با این آموزش ارائه شده نخواهد داشت،به هر حال اکنون من با انتخاب لایه­‌ی «راد» محتویات آن را با اسم املاک خودم (فراز) عوض می­کنم. هم چنین می­توانم از بالای صفحه فونت، سایز و رنگ نوشته را بنا بر سلیقه‌­ی خود، تغییر دهم.

تغییر مشخصات کارت ویزیت لایه باز
آموزش سفارشی کردن کارت ویزیت لایه باز
تغییر متن مشخصات کارت ویزیت لایه باز

به همین ترتیب سایر متن‌­ها را نیز شخصی­‌سازی می­‌کنم. از پوشه­‌ی لوگو نیز می­توانم لوگوی خود را جایگزین لوگوی موجود در طراحی کارت ویزیت کنم.

افزودن تصویر به کارت ویزیت لایه باز

حال فرض کنیم که تصمیم دارم عکسی از خودم، به عنوان مالک، در کارت ویزیتم قرار داشته باشد. برای این کار لازم است در قسمت لایه­‌ها پوشه­‌ی Realtor photo را باز کرده و علامت چشم کنار محتویات این پوشه را با کلیک بر روی مربع کنار آن­ها فعال کنم. با انجام این کار محل قرار گرفتن عکس در کارت ویزیت فعال می­شود. حال با دوبار کلیک بر روی لایه­ی your photo، لایه‌­ی عکس در یک صفحه­‌ی جدید برای من باز می­شود که شامل دو لایه است. لایه‌­ی پایینی محل قرارگیری عکس و لایه­ی بالایی محل قرار گرفتن عکس پس زمینه می­‌باشد. برای جایگذاری عکس لازم است از بالای صفحه سمت چپ، گزینه‌­ی file را انتخاب کرده، گزینه­‌ی open را زده و از پنجره­‌ی باز شده عکس مورد نظر را انتخاب کرده و open را انتخاب می‌کنم. با این کار، عکس من در این صفحه باز شده و می‌­توانم و با استفاده از کلیدهای میانبر ctrl+T ابعاد عکس را تغییر دهم. بعد از تنظیم کردن ابعاد و محل عکس، از منوی file بالای صفحه با انتخاب گزینه­‌ی save، به برنامه‌­ی فتوشاپ اجازه می­‌دهم عکس را در کارت ویزیت قرار دهد.

افزودن تصویر به فایل لایه باز کارت ویزیت
آموزش سفارشی کردن کارت ویزیت لایه باز
افزودن تصویر به کارت ویزیت

حال به صفحه‌­ی کارت ویزیت بازمی‌گردم و همانطور که مشاهده می‌کنید عکس من در کارت ویزیت قرار گرفته است.

عکس جدید به کارت ویزیت لایه باز اضافه شد
آموزش سفارشی کردن کارت ویزیت لایه باز
تصویر با موفقیت به کارت ویزیت افزوده شد.

حذف قسمتی از مشخصات کارت ویزیت لایه باز

در ادامه‌ی آموزش طراحی کارت ویزیت ، حال فرض می­‌کنیم که من تمایلی ندارم شماره تلفن همراهم در کارت قرار داشته باشد. برای حذف این مورد باید ابتدا لایه­‌ی متن شماره موبایلم را حذف کرده و سپس با باز کردن پوشه­ی icon، لایه­‌ی cell را نیز حذف کنم. به همین ترتیب می­‌توانید مواردی را که تمایل ندارید در کارت ویزیتتان باشد، حذف کنید.

تغییر رنگ پس زمینه کارت ویزیت لایه باز

در مرحله‌­ی آخر، برای تغییر رنگ پس زمینه­‌ی کارت، ابتدا باید پوشه­‌ی Background را باز کنم، سپس با انتخاب هر لایه­‌ی موجود در این پوشه و دوبار کلیک بر روی آن پنل رنگی برایم باز می­شود و می­توانم رنگ مورد نظرم را انتخاب کنم. بک گراند کارت ویزیت خود را با استناد بر ماهیت کسب و کار خود یا سلیفه‌ی شخصی تغییر دهید.

تغییر رنگ پس زمینه کارت ویزیت لایه باز
تغییر رنگ پس زمینه کارت ویزیت

ذخیره سازی کارت ویزیت کسب و کار شما

پس از اعمال همه‌­ی تغییرات مورد نظر، از قسمت file بالای صفحه گزینه­­‌ی save را انتخاب کرده و برنامه­‌ی فتوشاپ را ببندید. با باز کردن فایل Back در برنامه­ی فتوشاپ و طی کردن همین مراحل، پشت کارت ویزیت خود را نیز شخصی­‌سازی کنید. با ارائه­‌ی فایل­‌های ذخیره شده از کارت ویزیتی که تغییر داده‌­اید به مراکز چاپ، می­توانید کارت ویزیت خود را در تعداد مورد نظرتان چاپ کنید.

هزینه چاپ کارت ویزیت بسته به نوع ویزیت کارت (مثلا کارت ویزیت لمینت یا کارت ویزیت کتان) متفاوت است. به هر حال امیدوارم این مطلب برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. اگر سوالی در هر قسمت برایتان پیش آمد، در قسمت کامنت پایین صفحه برای ما بنویسید تا بتوانیم راهنماییتان کنیم. هرچند سفارش آنلاین کارت ویزیت هم شاید گزینه‌ی خوبی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *